Betingelser

HANDELSBETINGELSER:

Salg og levering:

Handelsbetingelserne gælder for alle leverancer fra SignManager.dk

Priser:
Alle priser er i DKK og oplyses ekskl. moms, da webshoppen henvender sig til virksomheder/butikker.

Tilbud:
Tilbud er kun bindende for sælger i 14 dage. Fristen regnes fra tilbudsdato. 
Der tages forbehold for trykfejl. Alle afgivne tilbud er excl. moms og fragt, med mindre andet er specifikt nævnt.

Montage:
Montage af skilte, pyloner, banner, facader mv. udføres på timebasis, med mindre andet er skriftligt aftalt. Kørsel til og fra montagestedet, leje af eksterne hjælpemidler, herunder kraner, stilladser mv. faktureres særskilt. Strøm skal være til rådighed for montøren indenfor 25 meter fra hele montagestedet, med mindre der skriftligt er aftalt andet. Ved spærrede eller dårlige tilkørselsforhold, som forlænger eller umuliggør montagen, faktureres det ekstra timeforbrug særskilt, uanset om der er lavet et fast tilbud på opgaven. 

Betaling:
Alle priser er angivet for standardvarer, ab lager, ekskl. moms, hvor andet ikke er nævnt. 
Det tages generelt forbehold for trykfejl og prisændringer. 
Overskrides forfaldsdagen opkræves rykkergebyr på 100 kr. pr. rykker. Der påløber endvidere rente fra forfaldsdagen. 
Efter en rykker skrivelse sendes det forfaldne beløb til retslig inkasso.

Ejendomsret:
SignManager forbeholder sig ejendomsretten til varen, indtil betaling har fundet sted med evt. tillæg af renter og omkostninger.
Såfremt betaling ikke sker senest 14 dage efter fremsendt rentenota, forbeholder SignManager.dk sig retten til at afhente varen på købers adresse. Udgiften hertil vil særskilt blive opkrævet af køber.
Alt hvad SignManager har tilvejebragt til brug for leverancen, er SignManagers ejendom og kan ikke efter arbejdets udførelse kræves udleveret. 
Dette gælder, uanset om det tilvejebragte måtte være særskilt faktureret.
Dette gælder bla. stanseforme, film, klicher samt originale billeder ect. ect.

Ansvar:
Der tages forbehold for udsolgte varer og trykfejl.

SignManager fraskriver sig ethvert erstatningsansvar for fejl der sker på genstande indleveret af køber til viderebearbejdning, f.eks. tøj til påtrykning.

I tilfælde af forsinkelse eller mangler ved det leverede har SignManager intet ansvar, hvor forsinkelsen eller manglen skyldes fejl i eller beskadigelse af produktionsudstyr,
Ej heller i tilfælde af arbejdskonflikter af enhver art og i øvrigt enhver omstændighed, som SignManager ikke er herre over. Brand, vandskade, forsinkelser hos Post Danmark, Danske Fragtmænd eller anden transportør betegnes ligeledes som force majeure og kan ikke tillægges SignManager’s ansvar.

I tilfælde af forsinkelse eller mangler ved det leverede hæfter SignManager ikke for køberens driftstab, tab af avance eller andet indirekte tab. Lige som ordren ikke kan annulleres.

Ved bestilling af klistermærker, streamers, etiketter på ark & labels på ark, leverer SignManager ApS som standard mærkerne fremstillet på en folie, som er udendørsholdbar i ca. 3 år, alt efter placering og belysning. Garantien for foliens og farvernes holdbarhed er en videregivelse af oplysninger fra vores leverandør af folie og farver.
Etiketter på rulle: alle hjørner er som standard afrundede med radius 1-2 mm.
Etiketter på rulle leveres standard med afrundede hjørner.
Generelt kan mærkerne klistre på: Glas, metal, plast & autolakerede overflader. 
Skal mærkerne bruges til andet end det foreskrevne, bestil da en folieprøve inden ordreafgivelse
SignManager fralægger sig, i modsat fald, ethvert ansvar for om folien kan klæbe på andre materialer.
Levering +/- 10 % jf. gældende lovgivning. Ved plastikposer under 30.000 stk. dog +/- 20%

Levering af digitalt materiale til print:
Vi kan modtage: Eps, AI & PDF filer. Filerne SKAL gemmes på følgende måde.
Tekst til grafik, vector, outlinet. Farver gemmes til cmyk. Tingene afmaskes og gemmes ned i et lukket lag, så det ikke er muligt at rette i den tilsendte fil.
Størrelse 1:1. Tekst, SKAL gemmes ned outlinet / vektoriseret. Da der ellers kan forekomme fejl på det færdige materiale.
Som udgangspunkt skal ALLE farver gemmes i CMYK, ellers kan der forekomme utilsigtede farveafvigelser på mærkerne.
SignManager ApS producerer den tilsendte fil 100% som modtaget, med mindre andet aftales skriftligt. 
Er du i tvivl herom, så kontakt os venligst så fejl undgåes.
SignManager påtager sig kun et ansvar for trykning af klistermærker, etiketter og andre tryksager, såfremt der er bestilt et prøvetryk

Farver på print:
Ingen printere er kalibreret ens, derfor vil der oftes være nuance foreskelle på print.
Hvis du er i tvivl, laver vi gerne et prøve tryk / farveprøve til dig efter tilsendt print, dette faktureres med kr. 125,- + moms.
Ønsker du at farven skal rammes 100 % er dette en opgave vi laver på timebasis. Dette faktureres med kr. 500,- pr. time.
SignManager ApS fralægger sig ethvert ansvar vedr farver, såfremt der ikke tilsendt et prøvetryk.

Størrelsesafvigelse
Ved bestilling af banner, tæpper, storformatprints osv. kan det risikeres at størrelsen kan svinge op til +/- 2% pga. varmepåvirkninger ved produktionen.

Panellevering
Hvor der i tilbud og ordrebekræftelser står at en vare leveres i paneler, menes der at banner sammensyes af flere paneler/stykker.
Tæpper/måtter leveres i flere paneler/stykker som skubbes sammen ved lægning.

Betalingsmuligheder:

Dankort/Visa Dankort:

Bekræftelse sendes pr. mail - Beløbet trækkes først når varene er afsendt.

Konto kunde:
Virksomheder der ønsker faktura/indbetalingkort fremsendt og som telefonisk eller skriftligt er blevet godkendt af SignManager.dk

EAN faktura
Offentlige institutioner og offentlige virksomheder, der ønsker fakturaen fremsendt elektronisk kan få den tilsendt via EAN. Husk, at oplyse det 13-cifrede nummer ved bestilling.

Betalingsbetingelser (Konto kunde/EAN):
Netto kontant 14 dage.

Forsendelse:
Bestilte varer sendes med GLS, TNT, UPS eller Danske fragtmænd.
Fragtpriser til Grønland, Færøerne og øvrige lande oplyses ved forespørgsel.
Det er op til køber selv at tegne en evt. transport forsikring. SignManager.dk kan ikke gøres ansvarlig for evt. transportskader.
Dette er en sag mellem køber og transportfirmaet/Post Danmark der leverer varen. 

SignManager kan ikke gøres ansvarlig for eventuelle forsinkelser eller bortkomne breve/pakker, forårsaget af transportfirmaet/Post Danmark.

Leveringstid:
Leveringstiden på produktionsopgaver er typisk 7-10 arbejdsgaver. Mange opgaver kan leveres hurtigere. På vore shopvarer er der typisk en leveringstid på 1-2 hverdage, efter at vi har modtaget bestilling.
Alle varer leveres så længe lager haves, og sendes som pakke med mulighed for sporing, hvis der skulle opstå problemer under forsendelsen. 

Fortrydelsesret - Virksomheder:
SignManager.dk er ikke forpligtet til at yde fortrydelsesret, men SignManager.dk lever af at sælge kvalitets produkter og lever af gensalg. Kontakt os, så finder vi ganske givet en løsning.

Før De sender varen bedes De venligst kontakte SignManager.dk enten pr. mail mail@signmanager.dk. eller telefon 7734 0150 og få oplyst, hvad De skal påføre klart og tydeligt på forsendelsen.

Når de returnerede varer modtages, og er i den forventede stand, overføres købesummen herefter til Deres konto efter forudgående aftale.

Fragtudgifter i forbindelse med køb og returnering bliver ikke dækket, ligesom der vil blive opkrævet et retur gebyr på 10% af købsbeløbet, dog minimums kr. 300,- excl fragt. Der må ikke skrives direkte på emballagen.
Specialfremstillede varer tages desværre ikke retur.

Returvarer:
Varer modtages ikke retur uden forudgående aftale. ALLE returvarer skal returneres i originalemballage. 
Er varen ikke i hel og original emballage, tager vi ikke varen retur.

Reklamationsret for standard vare i online shoppen:
Efter købelovens § 54 har køberen som udgangspunkt 2 års reklamationsret. Viser det sig, at varen er i besiddelse af en mangel/defekt, skal køberen, såfremt manglen vil påberåbes, straks give sælgeren meddelelse herom. Ved evt. skader på forsendelser, er det altid modtager der skal klage til fragtfirmaet. SignManager er gerne behjælpelig med dette. 

SignManager ApS fraskriver sig ethvert ansvar ved køb af gadeskilte, brochurestandere, cykelstativer, udstillingsstande, bannerholdere, lysskilte ect. ect. som følge af vindstød eller andet som måtte forårsage at den købte vare vælter, ridser, buler og forulemper 3. part eller materiale.

Reklamationsret for klistermærker, banner, etiketter og special fremstillinger: 
Der er 8 dages reklamationsfrist. 
Såfremt en vare er defekt, SKAL denne vare sendes retur. Sendes den ikke retur kan vi ikke godtage reklamationen.
Inden varen sendes retur, skal det være aftalt med SignManager.
Er varen taget i brug og eller på anden måde ikke kan retuneres, kan reklamationen ikke anerkendes. 
SignManager betaler fragten ved forsendelse af defekte varer. Dog kun 1 x fragt pr. reklamation. Er klistermærkerne eller lign., delt ud til feks distributøre, så er det kundens ansvar at samle disse ind og sende retur til SignManager som 1 samlet pakke. SignManager.dk fremsender pakke labels til brug herfor.


Vi gør opmærksom på at der på alle bannere, tæpper osv kan være op til 2% tolerance på skæringen. Dette giver ikke anledning til reklamation.

Prisgaranti:
Prisgarantien gælder alene for varer i vores Webshop. Ser De en identisk vare andet sted, til en lavere pris, refunderer vi differencen. Vi har desværre oplevet meget prisbillige varer hos konkurrenter, som så lægger ekstra avance på fragtomkostningerne. Derfor gælder vores prisgaranti for varens udsalgspris inkl. fragt.
Garantien gælder i 6 dage fra bestillingsdato. Send os blot en mail, med oplysninger om hvor De har set varen. Garantien gælder ikke for specialkampagner, slag-tilbud, galgeskilte samt skiltepyloner.

Nyhedsbrev:
SignManager ApS udsender 1-2 gange om måneden et nyhedsbrev med gode tilbud, kampagner osv. Ved at godkende et køb jf. salgs- og leveringsbetingelserne, takker De samtidig ja til at modtage vores nyhedsbrev via e-mail. Nyhedsbrevet kan til enhver tid frameldes, ved at returnere nyhedsmailen med besked om at man ønsker at blive frameldt nyhedsbrevet eller ved direkte henvendelse til SignManager ApS.

Brug for hjælp?

Brug for hjælp?

Kontakt os på livesupport eller pr. telefon

Send os en mail
eller ring på

77 340 150

Vi er her mandag til fredag
kl. 08.00-16.00

kontaktformular_mail Send os en e-mail